.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ویژه سفرهیات دولت/گام به گام تا توسعه مازندران

مازندران با پشت‌سر گذاشتن دو سفر دولت مقدمات اجراي بسياري از مصوبات را فراهم كرد و از ماه‌ها قبل خود را براي سفر سوم دولت آماده مي‌كند.

مازندران سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري ميزبان هيئت دولت و شخص رئيس جمهور است تا براي مصوبات انجام نشده تصميم گرفته شود و براي طرح‌هاي جديد با هم‌انديشي راهكار اساسي براي جبران عقب‌ماندگي‌هاي مازندران بينديشند.

* مهم‌ترين مصوبات دور دوم سفر رياست جمهوري به مازندران
از مجموع 238 مصوبه و توافق در قالب يك هزار و 273 پروژه، 189 بند در قالب 913 پروژه اقدام شد و در دست اجرا و اقدام بوده است و به ميزان حدود 80 درصد مصوبات تحقق يافته است و بقيه مصوبات نيز در حال پيگيري است.
برآورد اعتباري اجراي مصوبات در دور دوم سفر بالغ بر70 هزار ميليارد ريال شامل سد و برق، راه و راه آهن، نفت و گاز، صنعتي، فرهنگي، آموزشي، بهداشتي و ورزشي است.

آخرين وضعيت مصوبات دور دوم سفر دولت در مازندران و برخي توضيحات مسئولان؛

* احداث مجتمع فرهنگي و توانبخشي ايثارگران و جانبازان ساري
سيد علي اكبر طاهايي استاندار مازندران درباره اين مصوبه گفت: مساحت مجتمع 14 هزار و 500 متر مربع است شامل سالن، استخر و كتابخانه كه در حال انجام است و تاكنون مبلغ 296 ميليارد ريال هزينه شد و30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

* تكميل و تجهيز مركز پرنده‌شناسي اوجاكله فريدونكنار
وي تصريح كرد: ساختمان مركز پرنده شناسي در دو طبقه با بناي650متر مربع است، اسكلت‌بندي و ديوارچيني به اتمام رسيد و50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

*احداث 100ايستگاه ماهواره‌اي براي پوشش تلويزيوني و تهيه دو دستگاه فرستنده پرقدرت ديجيتال در ايستگاه‌هاي سوردار و نمك آبرود
استاندار مازندران در مورد اين مصوبه تصريح كرد: 20 ايستگاه ماهواره‌اي تكميل و راه‌اندازي شد، 28 ايستگاه پيشرفت فيزيكي 14درصد در حال انجام است و همچنين دكل 120 متري ايستگاه راه اندازي شد.
وي تصريح كرد: توسعه ساختمان نمك آبرود به اتمام رسيد و توسعه ساختمان سوردار نيز در حال انجام است كه تاكنون 20ميليارد ريال هزينه شد.

* تامين زيرساخت و ساماندهي سواحل
هادي ابراهيمي معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران درباره اين مصوبه گفت: اين طرح قبل از سفر انجام مي‌شد كه با توجه به مصوبه سفر عمليات ساماندهي تسريع شد و تاكنون مبلغ 15هزار و500 ميليون ريال براي براي سه شهرستان گلوگاه، ساري و چالوس براي ايجاد زيرساخت سالم‌سازي دريا و پلاژها هزينه شد.

* تجهيز موزه‌هاي تنكابن، خانه نيما، آلاشت و موزه تاريخي شهر ساري و آمل
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران افزود: موزه نيما و آلاشت افتتاح شد، تجهيز موزه تنكابن، آمل و ساري با 70 درصد پيشرفت فيزيكي در حال انجام است.

* احداث زندان جديد در منطقه تير كلاي ساري
ولي‌الله فرزانه معاون برنامه‌ريزي استاندار مازندران درباره اين مصوبه اظهار داشت: انتقال زندان ساري در مكان فعلي دانشگاه آزاد ساري واقع در روستاي تيركلا است و تاكنون فاز اول احداث فضا‌هاي اسكان زندانيان شامل احداث ساختمان به مساحت 2هزار و400متر مربع و احداث برجك‌هاي نگهباني و ديوار محوطه با اعتبار 20ميليارد ريال با پيشرفت فيزيكي 40 درصد در دست انجام است.

* توسعه و تجهيز بيمارستان تامين اجتماعي ولي عصر(عج) قائمشهر و ايجاد مركز جراحي قلب باز
استاندار مازندران درباره اين مصوبه تصريح كرد: ساختمان پلي كلينيك و اورژانس افتتاح و بهره‌برداري شد، مركز جراحي قلب باز با پيشرفت فيزيكي 40 درصد درحال انجام است و تامين دستگاه ام آر آي و سنگ شكن برون اندامي در حال ساخت است و تاكنون 85ميليارد ريال هزينه شد.

*تكميل پايگاه امداد و نجات هوايي جمعيت هلال احمر ساري
طاهايي استاندار مازندران افزود: اين پايگاه در ناحيه شمال ساري در نزديك دريا قرار دارد، احداث آشيانه و باند پروازي و پد پروازي انجام شد و30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

جزئيات كامل مصوبات دور دوم و پيشرفت فيزيكي
*تكميل تجهيزات آزمايشگاهي انتقال خون
50 درصد تجهيزات شامل شش دستگاه سانتريفيوژ، دو دستگاه فريز و يك دستگاه آفرزيس خريداري شد و اعتبار 7هزار و600ميلون ريال هزينه شد.

*خريد يك دستگاه شتاب دهنده خطي براي درمان بيماران صعب العلاج در مركز شهيد رجايي بابلسر
با اعتبار 400ميليون رياد دستگاه خريداري شد و نصب شد.

*تامين آمبولانس براي اورژانس بيمارستان‌هاي سطح استان
تاكنون 18آمبولانس با اعتبار 40ميليارد ريال تحويل بيمارستان‌ها شد.

*تكميل تجهيز بيمارستان نيمه تمام نكا
شروع پروژه قبل از سفر بود كه با توجه به مصوبه سفر عمليات احداث تسريع شد و پروژه تكميل و افتتاح شد.

*احداث و راه‌اندازي مركز تخصصي مشاوره ژنتيك، آزمايشگاه و پيشگيري و درمان تالاسمي قبل از تولد در ساري
اتمام پي‌كني و آجر چيني انجام شد و 45درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

*تجهيز و نوسازي 10هزار هكتار از اراضي شاليزاري استان
در سطح 3 هزار و 530 هكتار عمليات تجهيز و نوسازي اقدام شد و بقيه در حال پيگيري است، 32درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تاكنون 63ميليارد ريال هزينه شده است.

*اجراي طرح توسعه و بهسازي آب بندان‌هاي مازندران
در سطح 716هكتار در دست اقدام است و پيشرفت فيزكي 67درصد است.

*احداث مجتمع قضايي ساري
زمين به مساحت حدود 10هزار متر مربع در بلوار ارتش ساري به مبلغ 56 هزار و 400 ميليون ريال خريداري شد و طراحي ساختمان با مساحت 6هزار متر مربع انجام شد و پروژه 20درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

*تكميل مطالعه و احداث چهار خطه كردن محور بندر اميرآباد دامغان
كل طول مسير 108كيلومتر است و از بندر اميرآباد به رستمكلا تا سه راهي اندرات و از آنجا تا سفيدچاه را در دست مطالعه است و از مرز سمنان به طول 6 كيلومتر توسط پيمانكار عمليات اجرايي چهار خطه در حال انجام است.

*تكميل راه دسترسي به فرودگاه
شروع پروژه قبل از سفر بود كه با توجه به مصوبه سفر عمليات احداث تسريع شد و اكنون 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و عمليات زير اساس انجام شد و در مرحله روسازي است، دو دهنه پل بر روي راه آهن و رودخانه و يك طرف مسير موقتا بهره‌برداري شد و تاكنون 77ميليارد ريال هزينه شد‌‌.

*احداث تقاطع غيرهمسطح ميدان خزر ساري
پايه‌هاي پل احداث شد و در مرحله سقف است و حدود 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

*احداث يك واحد خودرو سازي به ظرفيت 50 هزار دستگاه در بابل
كارخانه در زميني به مساحت 30هكتار در كنار شهرك صنعتي بند پي رجه احداث شد و فازاول آن به بهره‌برداري رسيد و تاكنون 105هزار ميليون ريال توسط شركت ايران خودور براي فاز اول هزينه شد.

*احداث تصفيه خانه در شهرك‌هاي صنعتي بابكان جويبار، فاز 2آمل و بندپي
تصفيه خانه شهرك صنعتي بابل به اتمام رسيد و تصفيه خانه شهرك صنعتي بابكان 75درصد پيشرفت فيزيكي دارد و مطالعه و طراحي و ساخت شهرك صنعتي جويبار فاز دو آمل در حال انجام است.

* تامين برق دانشگاه بابلسر
تامين پست برق دانشگاه مازندران شامل روشنايي محوطه و تجهيز پست به اتمام رسيده است.

*احداث خوابگاه برادران دانشگاه كشاوورزي ساري و خوابگاه دانشگاه صنعتي بابل
خوابگاه برادران دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي ساري چهار طبقه به مساحت 3 هزار و 112 متر مربع است كه اسكلت فلزي انجام شده و در مرحله سقف است، پيشرفت فيزيكي 25درصد است و خوابگاه برادران دانشگاه فني بابل مطالعات انجام و در مرحله نقشه اجرايي است.

*احداث دانشگاه علوم زراعي وعلوم دامي و شيلات در دانشگاه كشاورزي ساري
مطالعه دانشكده انجام شد و اكنون در مرحله ساخت است و10درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تاكنون 13ميليارد ريال هزينه شد.

*احداث، تكميل و تجهيز 12 باب كتابخانه
هشت كتابخانه خليل شهر، سلمان شهر، گتاب، دابودشت فريم، مرزيكلا زرگرمحله، مرزن آباد در مرحله نازك كاري و ديوارچيني است و20تا 45درصد پيشرفت فيزيكي دارد و بقيه در حال پيگيري است.

*احداث خط انتقال گاز دامغان به نكا
پروژه در حال اجرا است و20 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

*تكميل واحد‌هاي دانشگاه پيام نور آمل و بابل
پروژه قبل از سفر شروع شد كه با توجه به مصوبه سفر عمليات احداث تسريع شد و پروژه تكميل و افتتاح شد.

*احداث خط 320كيلوولت دو مداره حسن‌كيف چالوس به نوشهر
يراق آلات نظير سيم و مقره انجام شد و دكل‌هاي خطوط خريداري شد و همچنين پروژه در حال بتن‌ريزي و احداث فونداسيون در حال انجام است و پيشرفت فيزيكي 25درصد است.

*احداث 52 سالن سقف كوتاه 15 در 36 در مازندران
از اين تعداد سه سالن به بهره‌برداري رسيد و 24سالن در مرحله ستون و پايه وسقف است و پيشرفت فيزيكي پنج تا60 درصد دارد و بقيه شروع نشد.

*احداث مركز فرهنگي كانون پرورش فكري در محمودآباد
هر دو مركز در مرحله اجراي اسكلت و سقف است و23درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

*اجراي حدود 150 كيلوكتر فيبر نوري و نصب و راه‌اندازي ديتا در شهر شيرود
اجراي حدود 150 كيلومتر فيبر نوري و نصب و راه اندازي ديتا در شهر شيرود به شبكه ديتا كشور متصل شد.

*احداث 12واحد خانه سازماني براي گمرك امير آباد بهشهر
مطالعه و طراحي نقشه صورت گرفت و در مرحله انجام است.

*احداث دانشكده دندانپزشكي ساري
زمين تهيه شد و آزمايشات خاك طراحي صورت گرفت و در مرحله اجرايي شدن است و10 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

*احداث خانه بهداشت روستايي و40 مركز بهداشتي
ساخت 12خانه بهداشت به اتمام رسيد و در سال 1389احداث 49خانه بهداشت و سه مركز بهداشتي در حال انجام است و بقيه تامين اعتبار از سوي وزارتخانه در حال پيگيري است.

* تجهيز و بهسازي مركز اصلاح نژاد مرغ بومي مازندران در پنبه‌چوله
در مرحله انجام است و20 درصد رشد فيزيكي قرار دارد.

*تكميل تقاطع‌هاي غيرهمسطح كمربندي نوشهر و آزادراه تهران شمال
سه تقاطع كوشكسرا، موسي آباد باند شمالي در حال اجراي سر ستون است و تقاطع سه راهي نوشهر كوله شمالي فقط شمع‌ها اجرا شده است، تقاطع نيرنگ نقشه‌هاي فاز يك تصويب شد و پيشرفت فيزكي مصوبه 40درصد است.

*تكميل كمبرندي نوشهر نور ورويان
كمربندي نوشهر به‌طول مسير سه كيلومتر آسفالت شد و موقتا بهره‌برداري قرار گرفت، كمربندي نور و رويان به طول 9كيلومتر انجام شد و بيش از هفت كيلومتر بهره‌برداري شد و بقيه 12كيلومتر در حال آزادسازي و عمليات اجرايي است و پيشرفت فيزيكي 50درصد است.

*بازسازي معادن البرز مركزي و اكتشاف معادن گردنه سروكرد‌اباد
در منطقه گردنه سر وسفيد ريز طرح اكتشاف تفصيلي انتخاب شد و اين منطقه حدود 50 ميليون تن ذخيره زغالسنگ كك‌شو دارد و جانمايي چاه‌هاي حفاري صورت گرفت و در حال انجام است.
معدن كردآباد 131 ميلون تن ذخيره ذغالسنگ دارد و در مرحله واگذاري و تهيه نقشه‌هاي لازم براي احداث راه‌هاي دسترسي است و تاكنون پيشرفت فيزيكي 30 درصد دارد.

*ساخت، تكميل و تجهيز اتاق مديريت بحران مازندران
احداث ساختمان مديريت بحران استان در زميني به مساحت 600متر مربع با زيربناي كل ساختمان 2 هزار و 517 متر مربع در چهار طبقه از اراضي هنرستان كشاورزي واقع در كيلومتر 6 جاده ساري به قائمشهر است و20درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

*احداث سد و شبكه اصلي آبياري سد هراز
پروژه از سال 74شروع و تا قبل از سفر از روند اجرايي متوقف بود كه با توجه به مصوبه سفر عمليات احداث تسريع شد، ساختمان سد و شبكه‌هاي اصلي در حال انجام است و انجام سد شش درصد پيشرفت فيزيكي و شبكه اصلي آبياري يك درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
تاكنون 118ميليارد ريال هزينه شد و در صورت بهره برداري 97هزار و700هكتار اراضي دشت هزار را كه هر ساله با كمبود شديد آب دچار خسارت مي‌شوند مشروب مي‌سازد.

*ساختمان سد و شبكه اصلي آيباري گلورد
پروژه از سال 74شروع و تا قبل از سفر از روند اجرايي كند بود كه با توجه به مصوبه سفر عمليات احداث تسريع شد و ساختمان سد و شبكه‌هاي اصلي در حال انجام است و تاكنون 30درصد درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
تاكنون 506 ميليارد هزينه شد و در صورت بهره‌برداري 24هزار هكتار اراضي شهرستان نكا، بهشهر و گلوگاه را كه هرساله از كمبود شديد آب دچار خسارت مي‌شوند را مشروب مي‌سازد.
سيد علي‌اكبر طاهايي استاندار مازندران نيز عصر امروز براي سفر سوم دولت به مازندران و آمادگي استان در جمع خبرنگاران حاضر مي‌شود.
گزارش از جاويد عباسي- خبرگزاری فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.